Pengikut

Selasa, Disember 08, 2009

Peace....

Penakut ke aku nii eks. 2 mlm aku living alone sbb en.hb ke kuching. First nite, telinga aku niii sensitif bebenor kekeke... sampai rumah jer aku terus ke dapur, ambil roti n fill in the bottle with sky juice... terus naik ke tingkat atas, enter the bedroom and lock the door kekekeke.. eventhough I am sure that I am not a 'penakut' type of person. Langsung aku tak buka pintu dah... tido pon dalam terang benderang, at 2am tersedar, at 4 tersedar lg.. fuh... dlm hati dok ckp aku penakut ke eks hehehe. maybe sbb first time. rumah plak dah 2 tingkat. kalau kat rumah lama dulu mmg takdenyer aku kesahkan.
2nd nite aku dah lali dah hehehe. jap jap aku tgk TV kat bawah, jap jap aku naik atas. Pastu punggah semua kotak2 kain aku masuk ke bilik n start to cut the tudung. sampai kul 12 mlm, aku dah potong 8 tudung if not mistaken. dah tak takut dah aku ni rupernyer hehehe. but till tido dlm terang benderang jugak ler... alangkah baiknyer kalau my lil princess ada kat sini temankan aku... walaupon makcik tenit tuh penakut, tp bole jugak buat kawan berborak.

so on sunday.... hubby pon dah balik, aku pon dah takmo makan meggi lerr... nak panaskan oven aku yg dah lama tsadai tuh... jeng jeng... this was our lunch...


1. Ayam Panggang
2. Kobis tumis with udang
3. Ulam buah Mengakalak
4. Ulam buah dabei
To those in West Malaysia... buah2 untuk ulam tuh mungkin tak dikenali. Even myself, jumpa buah2 ni when I got married.
BUAH MENGKALAK


niii gambar mengkalak selepas direndam dengan air panas. warnanya asalnyer yg light purple dah bertukar ke brownish. and asalnya ada tangkai yg agak besar berwarna hijau. Sayangnya buah nii tak tahan lama. satu or dua hari dah rosak. Aku paling suka ngan buah nii.. rasanya lemak2 gitu.. nyum nyum.. sedap.



BUAH DABEI


Kekadang aku rasa mcm kundang pon ada jugak, tp tak masam, lemak2 jer. Nak menyediakan nya senang jer, rendam ngan air panas, buangkan airnya n taburkan garam. sedia untuk dimakan.... makan ngan nasi panas camtuh jer pon sodap

CABIK GRONONG



Lada nii cantik, mcm buah jambu comel gitu.. tp pedas giloz... normally aku letak 1/2 kalau nak buat sambal.



OK that all for today... ingat nak post pasal tudung arini.. tp pasal makanan plak eks hehehe. jap lg aku hapdet skit pasal tudung2 yg in progress niii

Regards;
Rimbun with LOVE

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Love your comments...