Pengikut

Sabtu, April 09, 2011

Oh kaki ku..

Buat projek apalah lagi saya hari ni yer. Harap kawan2 taklah jemu dengan banyak sangat my recent posting ni yer..

Guest what.. masa saya pergi berurut hari Khamis lepas, kakak tukang urut tuh awal2 lagi dah membebel kat saya. Membebel pasal apa eks... hahaha.. pasal saya tak berstokin. Aduhhhh sakit wooo, dia pergi tekan satu urat dari hujung ibu jari kaki saya, sampailah ke kawasan ari-ari.. ha! tu ler uratnya, kalau tak jaga betul2 boleh masuk angin tau.. hahahaha. kalau suruh saya cari balik urat yg dia tekan tuh.. mmg tak tau ler saya, kut tekan camna pon mmg tak jumpa dah urat tuh.. hanya tukang urut jer yg boleh jumpa kut. Alternatif kepada stokin, boleh pakai selipar kain yang dalam rumah tuh katanya.

Sejak hari tuh, saya pon start ler berstokin.. heheh kalau mak saya yang cakap, macam2 alasan mokcik ni bagi. Dah berhari2 pakai stokin, boring le plak. Lemas dah rasanya kaki ni.
So tadi ke C4, cadangnya nak cari ler satu selipar kain nii.. tapi kan..semuanya out of spec.. dah ler tebal sangat, macam selipar luar rumah dah, plus ada hole plak kat hujungnya.. and mahal sungguh, saya bajet2 dalam less than RM20, tapi dah terlajak sampai RM29.90

Balik2 jer, terus buat research skit. Rasanya kalau ada patternya, cara jahit tak jauh beza dengan baby shoe yang saya buat arituh..
Cari punya cari, saya terjumpa 26 Free Slipper Patterns  ni. Dah pilih2 yang dirasakan seswai, saya ambil pattern Rag Slipper ni. Tapi tak ikut 100% tutorial. saya ambil pattern jer, dan guna cara2 menjahit reversible shoe (baby).

Dan inilah dia selipar jepung saya.  ahhhhhh.. kaki ku sudah boleh bernafas.

I am using flannel, smooth to my feet. Untuk tapak plak, saya guna canvas yang tebal tuh. Harap2 nya tak ler cepat haus. Untuk sole plak.. hehhe jenuh saya pikir nak guna apa.. at last teringat dengan span nipis untuk tudung yang beli dah lama dah. Rasanya saya pernah buat satu or dua helai tudung jer guna span tuh.

Yeahh seronok betul dapat selipar baru..


And macam biasa ler.. ada budak tuh jeles. Dah request satu untuk dia, tapinya mana plak nak cari pattern untuk budak.. waduh waduh.. fining.


Regards;

9 ulasan:

  1. cantik...nk cuba la nanti...kecikkan je size tapak 2 ikt kaki izah..dpt la pakai sepasang dgn mama..

    BalasPadam
  2. comel....bestnya dapat selipar comel...

    BalasPadam
  3. Mamikelate.. TQ TQ

    Fitria.. try make ur own, best tau.

    BalasPadam
  4. Zainab.. lom confident nak alter2 n try n error. Tapi pantang nampak selipar saya tuh dok minta dia punya. malas nak dengar dah hahaha

    BalasPadam
  5. Suzie.. senang je nak buat, try lah plak hahaha

    BalasPadam
  6. Yati masa pantang pun malas pakai stokin juga. :)
    Cantik kak Mila buat.

    BalasPadam
  7. nice...

    nak try jugak la... :D

    thanks for sharing kak!

    BalasPadam

Love your comments...