Pengikut

Rabu, Disember 28, 2011

Never ending sewing activities...

Tissue box cover for car lagiiii
Saya rasa makin seronok buat tissue box cover ni, sebab bila dah banyak kali buat, bab2 yang susah macam melekatkan piping/binding ni jadi makin senang. Sebab tu lah orang kata "Practice Makes Perfect" kan. Kalau dulu terkial-kial, pastu asyik nak menetas je kerjanya, now no more hehehe..

Ini adalah tempahan dari rakan FB saya, tema pink or purple menjadi pilihan, harapnya berpuas hati dengan pilihan fabric ni yer. Saya mempunyai pilihan heavy cotton yang terhad, kalau guna light weight cotton rasa macam tak berapa cantik plak...


Dan yang ini plak bukan untuk kereta, saja buat dari lebihan heavy cotton yang ada... kiranya dari scrap je niii
Nampak tak butang HEART tuh? First time guna untuk tissue box niii. Saja pilih hijau untuk nampak menyerlah skit.

Aktiviti cuti sekolah yang wajib plak adalahhhhh...
jahit baju sekolah Izzah..

Tahun ini saya buat 3 helai baju sekolah, plus 3 helai kain untuk sekolah agama. Untuk sekolah kebangsaan, kain biru masih elok, tak singkat. plus dah terlalu banyak kain. Rasanya ada 6 helai kain biru kat rumah tuh.. banyak kan.. seminggu sekolah pun tak habis pakai lagi.

Alhamdulillah, sejak dah besar skit ni dah pandai dah Izzah jaga baju putih tuh. Taklah kotor sangat macam masa darjah 1 & 2 arituh.  Tapi masih lagi satu hari satu baju, pagi dan petang pakai baju yang sama, cuma kain jer bertukar.
Parents yang ada anak sekolah mesti dah sibuk menyediakan pelbagai kelengkapan sekolah kan.. tambah2 plak kalau ramai yang dah bersekolah. Bagi saya yang hanya ada seorang je anak sekolah ni takdelah sibuk sangat. Kasut dah beli awal2 cuti arituh, beg masih ok, pencil case masih ok, stationery pon masih banyak yang ok, tinggal nak beli buku tulis dan buku kerja sahaja.
Projek jahit saya pun masih banyak 'on hold'. Katanya dulu nak buat cover kerusi dining room n table runner, tak lupa jugak wall hanging, ops satu lagi nak buat selimut quilt untuk diri sendiri.. tapi semuanya masih dalam list hahha.. belum jadi kenyataan.... pejam celik pejam celik.. dah nak habis sekolah kan.

Today dah 28 dec 2011... masih pikir2 nak letak azam apa untuk 2012. rasanya azam 2011 arituh saya dah lupa dah.. or else saya takde azam apa2 wakakaka.. Kalau crafter lain mesti ada azam untuk tingkatkan jualan barang2 craft sendiri kan... rasanya saya punya azam opposite of that, nak kurangkan taking order dan cuba jahit item2 baru untuk diri sendiri hahaha...
Aishhh arini banyak betul saya membebel eks.. saya ni banyak benda nak tulis tapi tulis dalam fikiran jer.. tak ter"type" hahha..
Others making Wednesday without word , I am making wednesday with too much words..

Salam Sayang Rabu...

Regards;

3 ulasan:

  1. hehehehehe...saya ni asyik terfikir jahit untuk diri sendiri , anak2 dan family saje...kepuasan dia lain.Kalau ambik upah...menjahit dgn ketakutan, tapi kalau jahit suka2...hati manyak senang, manyak happy! X leh kayalah kalau terus mcm nikan.Azam tahun baru...x de...setiap tahun pon mcm tu...hahahahah

    BalasPadam
  2. hah jgn lupa tu nnti dh terror buat slimut quilt, buat kt akk 1! smntara tu akk nk tmpah beg galas denim dlu..;D

    BalasPadam
  3. ada ke azam ...x tau lah cuma maybe planning jelah kan .jadi ke tak je.kadang planning bagai nak rak tak jadi-jadi juga....harap 2012 ni lebih teratur ,lebih sihat dan lebih teratur tanpa ada pembantu ni ...heheheh

    BalasPadam

Love your comments...