Pengikut

Jumaat, Mei 10, 2013

Jumaat Penuh Barakah...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Sharing Doa' yang saya dapat dari Ustaz Ibid Liew pagi tadi dalam rancangan Usrati di ikim.fm:
Makna : "Ya Tuhanku, berilah aku petunjuk agar aku dapat mensyukuri nikmatMu yang telah engkau limpahkan kepadaku dan kedua orang tuaku. Dan agar aku dapat berbuat kebajikan yang Engkau redhai, dan berikanlah aku kebajikan yang akan mengalir sampai ke anak cucuku, Sesungguhnya aku bertaubat kepada Engkau, dan sesungguhnya aku termasuk orang muslim"
(Al-Ahqaf:15)

 Dan ini doa' yang di ajarkan oleh Rasulullah صلى الله عليه وسلم kepada Aisyah, di baca pada hari pertama haid bagi kaum wanita:

الحمد لله على كل حال واستغفر الله من كل ذنب

Alhamdulillah ala kulli hallin wa astaghfirullah min kulli zanbin


"Segala puji bagi Allah di atas segala hal

dan aku memohon keampunan kepada Allah daripada segala dosa"
-----------------------------------

Moga bermanfaat doa2 di atas yer kawan-kawan.... 

Harini nak share gambarlah.. gambar yang comel2 tau..
Terima kasih yang tak terhingga pada mummy2 yang sudi menempah telekung dari saya dan sudi plak share gambar anak mereka (gambar2 ni dah di minta izin tuannya).. 

comel tak Ayrra ni... aunty nak cubit2 pipi dia hihi
Dan ini plak Airin...
alalala... manis senyumnya kan,, 


Terima kasih yang tak terhingga kepada semua customerku tersayang. 

Penjualan telekung ni sebenarnya betul2 memberi saya 3 kegembiraan:
- Gembira sebab dapat membantu ibubapa mendidik anak mereka solat
- Gembira sebab saya dapat membantu ahli keluarga saya : Telekung ini dijahit oleh my sister
- Gembira sebab melipat gandakan sedekah.. maksud saya, kalau saya bersedekah dengan duit gaji saya mungkin nilainya RM10, tapi dari RM10 saya  jadikan modal+sedikit usaha dan jual barang... saya mungkin dapat bersedekah dengan nilai RM20 (jom kawan2... kita gandakan sedekah kita kepada yang memerlukan)
Moga saya dapat kegembiraan yang ke-4..

Wokeylah.. cerita lain plak..
Ini project malam tadi.
Nasib baik sempat siap in 1 hour hahaha (budak kenit tuh memang selalu mendera ummi)
Cerita disebalik pencilcase niii.. 
Kawan si Izzah ni berkenan sangat dengan pencilcase dia.. since hari jadi diorg sama (dah ler satu kelas) maka dia pun buat request tukar2 hadiah. Dan hadiahnya tuh specific tau.. 
"nak pencilcase yang mak awak buat sendiri" 
cerdik betul kawan si Izzah ni.

Mulanya saya tanya Izzah.. apa yang dia minta sebagai hadiah plak? Dia kata dia tak minta apa2... ikut suka hati nak bagi apa. 

Haishhh saya dok komplenlah, mana boleh camtuh, nanti tak sama standard.
Tapi dengan senanghati budak kecik ni cakap... kalau nak bagi hadiah kenalah ikhlas.. bukan minta di balas. OPssss kesedaran sivik kejap mokcik.

Oklah... apa pun harapnya tuan pencilcase ni terima seadanya.. dan gembira menerimanya kerana ianya diberi dengan keikhlasan hati dan dijahit dengan penuh kasih sayang cheeewahhhhh.. nyampah plak mokcik baca..

Fuh banyak segmen rupanya posting kali ni yer...
Till another story..

إلى اللقاء و مع السلامة 


Regards;

2 ulasan:

  1. Cantiknya telekung tu padan dgn si comel tu .Rajin ler berpatch-patch

    BalasPadam
  2. mila...tq...sib baik kita dengar chanel radio yg sama...azu kopipes tau doa tuh...tq tau.....

    tgk anak dara org..nak rasa ada anak dara..mmm bersyukurrlah akan nikmat yg Diberi NYA...comel..comel..comel...

    BalasPadam

Love your comments...