Pengikut

Jumaat, Oktober 14, 2011

AlQuran Cover : Just A Quick Project

A quick project for AIMS..


Naskah AlQuran ini adalah hadiah dari mak saudara saya yang di panggil Andak, tinggal bersebelahan dengan rumah kami di kampung. Ianya di beli masa first time Andak ke Mekah, rasanya hampir 30 years ago. Masa tuh seingat saya, saya masih belum bersekolah, dan keeps on wondering kat manakah Mekah itu. Agak2nya disebalik awan sana kut sebab kena naik kapal terbang kan hahahaha (Masa tuh bila saya teringatkan Andak saya akak memandang kelangit dan tengok awan hahaha). Dulu2 mana ada internet, yang ada cuma siaran TV yang bermula pada pukul 5 petang setiap hari.

And now Izzah love the Book very much, saiznya kecik tapi tulisannya besar... kata Izzah lah. Setiap harilah dia guna untuk mengaji di taska. Tapi baru jer beberapa bulan, dah hampir terkoyak kulitnya. So.. saya dok fikir2, letak kulit barulah.. and kalau kotor nanti boleh basuh jer. Hopefully kulitnya terpeliharalah dalam sarung baru ni yerrr..


Regards;
 

4 ulasan:

  1. Jangan kata Izzah , Kak Ann pun dah terpaksa cari Quran tulisan besar, mata dah rabun .. makin tua ... huhuhuhuhu. Kalau tak sebelum ni yg kecik ok ja .. la ni dah tak boleh dah ....

    BalasPadam
  2. Neat nya Al-Quran cover.
    Yati still guna Quran Yati masa ngaji kecik dulu, dah lebih 26 tahun beli dan dah koyak muka depan. Nanti boleh cuba buat macam kak Mila ni. :)

    BalasPadam
  3. Dulu kecik baca AlQuran lain tapi masa kerja belajar Al Quran Resam Uthmani so dah tak tahu nak baca Al Quran lama...

    BalasPadam
  4. quran cover tu jadikan quran lama looks new!!!bagus idea ni :D

    BalasPadam

Love your comments...