Pengikut

Selasa, November 10, 2009

Welcome back my hobby

Welcome back my hobby... now dah ada dapur yg agak 'complete' maka hobi lama ku dah dtg kembali. apakah itew??? cooking hobby ler. aku yg benornyer dah muak makan kat luar, since acara pindah randah ni ada, mmg kitorg selalu makan kat luar jer... penat n tak sempat nak masak dah. so now dah kat rumah baru, kemas pon yg ringan2 jer, pelan2 kayuh ler org kata, so masa untuk aku masak tuh ada ler skit... so hari ahad aku dah masak kari ayam siap2 dah. senang for me on weekdays, sampai rumah.. kuorkan dr peti ais n panaskan, masak nasi n makan.. or other alternative mcm makan ngan roti jala....

Dah lama aku teringin nak wat roti jala nii.. acuannyer pon dah sekian lama dibeli.. sampai aku pon tak tau mana ntah ku letak.. huhuhu tension cari brg x jumpa. hubbyku plak ckp better wat list of barang tampal kat pintu kabinet tuh... senang nak refer. fuh mcm opis ler plak kekeke... so lastnyer guna my own kretipvt... guna botol air izzah yg dah lama tak pakai tuh.. pakai pon masa nak belajar minum guna cawan duluk duluk jer... harus dibuang tp aku sayang ler plak.. last2 jadi akunyer acuan roti jala kekeke...

mai aku share skit roti jala ku yg tak berapa cantik nii kekeke

dari rasanya sama jer ngan org jual kat kedai/pasar mlm tuh.. cuma presentation tuh mmg out ler. dah last baru aku boleh gulung kemas kekeke... not bad ler for first timekan.
mai aku share skit resepinya kat sini... masih hengat dlm hotak aku ni haaa sbb mmg senang banget lerr..... ni pon setelah ku korek2 kat tenet niii resepi yg ada. aku nak simple jer n bole buat untuk 1/2 adunan jer. almaklum, tekaknyer ada 3 jer nak makan pon. kang wat banyak2 tak ke muntah makan roti jala kan.. nii from fotopages kak.liza tp aku dah cut into half..

Bahan2:
1 cawan tepung gandum
1 cawan air (aku tambah skit lg air sbb mcm pekat ler plak, jd dot dot jer... or aku sebenornyer tertambah lebih tepung.. idok ler kome ingat)
1 sudu besar tepung kastard
1 sudu besar susu cair
sedikit garam.

campak semua bahan dlm blender. then blend sampai the batter smooth. then tapis n masukan dlm acuan, n kirai atas flat non-stick pan. aku isi jugak minyak skit supaya tak melekat sgt.

puashati ler aku ngan resepi niii but nnt2 nak try resepi isi telur plaklah... aku kan suka try try kan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Love your comments...