Pengikut

Rabu, April 26, 2017

Maryam si tukang jahit hahaha

Assalamualaikum...

Dah setahun jadi FullTimeHouseWife FTHW
Rasa macam masih baru jer..
Si Maryam pun dah membesar
Alhamdulillah, bila duduk rumah ni, jarang selsema, jarang demam. Apapun, ianya sekadar asbab, semuanya Allah yang beri.
Allah kurangkan rezeki kewangan, tapi Allah ganti dengan kesihatan....

Cuma satu jer yang umi masih gagal, gagal nak tumpukan perhatian pada kak long untuk ulangkaji pelajaran sbg persediaan PT3. Kadang umi ni terlebih tumpuan pada Maryam kut. Tapi apapun, kak long dah boleh balik awal pada hari yang takde kelas tambahan, boleh berehat kat rumah. Dulu2 selalu balik lewat, dah penat.

Si Maryam ni plak kalau takde kartun upinipin kat TV, memang suka sangat duduk kat mesin jahit tuh. Kalau umi kata nak menjahit, dia lah yang terlebih dahulu cop kerusi tuh kakakaka...
Kadang umi tarik kerusi dia tuh kebelakang dan masukkan kerusi umi kat depan hahahah... marah dak kenit tuh..

 
Ini perangai yang buat umi naik hangin nih....
Asal umi bentang kain nak potong telekung, dia lah yang sibuk.
Kalau tak baring camni, di tariknya
Kadang umi dah lipat elok, abih ditariknya...

Apapun.. mungkin atas factor umur, walaupun agak membosankan bila duduk rumah tak jumpa orang camni. Tapi rasa seronok jer layan kerenah anak2..


Regards; Mila

3 ulasan:

  1. Kan kita pun anak sula kacau waktu menggunting dan menjahit.

    BalasPadam
  2. Itu la rutin surirumah ye Kak... W/pun tak jumpa orang dgn anak2 pun boleh je buat aktiviti kan..

    Nampak gaya maryam dah bole ganti Umi tu :)

    BalasPadam

Love your comments...