Followers

Thursday, March 24, 2016

Kerepek chapati

 Assalamualaikum kawan2 blogger...
Nak berBW tapi masa selalu cemburu dgn kita tau... ops bukan masa, tapi Asfa yang cemburu..
Baru ummi buka PC dah dia bangun tido, kesian umi kan..

Arini sesaja nak share kerepek sedap krup krap ni... saya panggil Kerepek Chapati je lah yerr


 Kerepek yang serba senang..

Mula2 buat chapatti... bahan2nya.....

Tepung atta + garam + minyak zaitun + air

Air tuh masuk skit2 jer, sampai adunan boleh dikepal dan diuli
Rehatkan selama 2 jam
Doh akan menjadi lembut skit dan senang dicanai
Canaikan nipis2 dan goring tanpa minyak

Boleh makan dengan kari or dhal ummmm sedapnyerr

Ok balance2 mana chapatti yg tak abih tuh kita potong2 sesuka suki, nak bentuk camna pun boleh..
Masukkan dalam oven dan bakar..
Kalau oven biasa panaskan dulu at 180degre & bakar dlm 15 minit
Saya ni guna air fryer, terlebih skit kut suhunya, lelainkali buat sama mcm oven tu jer

Selamat mencuba
Wassalam


Regards;

1 comment:

  1. Kakak boleh tak pernah terfikir pun Mila
    Buat capati pun tak pernah - biasa beli aje
    Apa lagi nak buat kerepek sedap ini:)

    ReplyDelete

Love your comments...