Pengikut

Isnin, April 12, 2010

Lets start the project..

Pagi2 sabtu lepas solat subuh aku dah takleh nak menyambung tido dah. Dah terbiasa bangun awal n tak sambung tido kut... tak pon sbb dah tido awal sgt smlm kut kekeke.. So aku pon start project awal pagi aku. Last week dah siapkan blouse aku.. Izzah dah mengomel dah tak puas hati sbb dia nyer baju takde... so this week aku plan nak wat baju dia lah plak.... mcm biaser kena wat lakaran, kalau idok daku akan either terbabas, dr baju blouse jd jubah plak kang.. or aku mungkin akan kehilangan idea nak wat fesyen camna nnt... at last tak siap...

Kain2 ni yg sebenarnya adalah lebihan kain untuk tudung... so aku tampal sana sini, makan jadilah baju. Teringat plak yg interlock machine tuh bole guna untuk jahit t-shirt guna 2 jarum. maka makcik pon buka buku nak mengingatkan kembali cara2 mmasang jarum kedua tuh. try punya try.... at last cantik ler jahitanya... so baju ni mmg fully using interlock machine. Mcm jahit kat t-shirt tuh, except kat kaki baju, guna twin needle. Mmg menjimatkan masa jahit baju pakai mesin jahit tepi nii. plus kemas jer sbb tak banyak basi kain. I would say kalau nak jahit kain lycra mmg seharusnyalah guna interlock machine.... jimat masa n tenaga.

Kalau tengok dress tuh, lehernya besar sgt, ingt nak letak something kat depan tuh... dah tak menyempat nak pakai baju baru kan... gunalah pin jer hehehe. Ini baru keluar dari 711.. nak slurpee... pasni nak g survey wardrobe dia niii... nak wardrobe kartun powerpuff girl, nak yg ada cermin... kekeke... nasib jugak dia kenan yg tuh, sbb dari 4 buah kedai yg kami jenguk, yg ada kartun power puff girl ni ler yg paling murah walaupon design sama, jenama pon sama.. cuma kartun jer yg lain...

Tempahan2 tudung ku itu ada lg yg belum siap... oiii makcik rimbun.. cepat ler siapkan... kasi free urself from any tempahan, bole ler wat project besar2an buat comforter quilt plak... huhuhu. Aik tetiba teringat plak ngan project langsir goblet untuk masterbedroom ku itew... fuh...



Regards;
Rimbun with LOVE

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Love your comments...