Followers

Tuesday, March 28, 2017

Perca d'tampal tampal...

Assalamualaikum..
Bersiaran jua, setelah lama menyepi
Harini hari selasa, hari terakhir bulan Jamadil akhir kan... esok dah nak masuk Rejab.
Besarlah pengharapan kita agar bertemu lagi dengan Ramadhan tahun ini.

Cuti sekolah dah pun berlalu..
Seminggu cuti, dari Jumaat malam, kami balik ke Kuching. Ahad malam habis cuti sekolah baru balik ke KL huhuhu... Nasib mak ni tak kerja, senin kita kemas rumah dengan perasaan malas hahaha.. penat masih terasa gitu.

Budak kenit tuh dapat turban baru, hadiah dari Awe.. si kakak plak dapat shawl baru...

Biasa ler.. cerita bilik jahit mestilah ada.
Arituh bila mengemas bilik jahit, "ter"bongkar satu plastic penuh dengan kain flannel kikiki.. perca yang agak besar...
Emmm nak disimpan macam tak cukup tempat je kan..
Nak buat cloth pad mcm malas plak
Akhirnya saya cantum sesuka hati...
Cantum camni kadang ok, kadang fining, sebab kadang terpaksa trim, kadang kain herot, dah fining piker camna nk bagi sama kikiki
 Malas nak buat binding proper... faux binding je lerrr... atas skit taraf dari pillow case binding darjatnya kut kikiki (binding pun ada darjat kerrrr :P)
 Agak besar jugaklah untuk Asfa, tapi mungkin sebab kain flannel, backing plak dengan cotton, so agak panas bagi dia... asal diselimutkan jer pusing, keluar selimut, kalau selimutkan lagi maunya menjerit hahaha.. walaupun matanya tertutup :D)

Ok... sampai jumpa lagi...
Wassalam

Nak tempah telekung? https://www.facebook.com/TelekungSolatKanak2/


Regards; mila

7 comments:

  1. Macam cantik pulak baby pakai turban kan.. Nak cari satu la utk cik Nadeen kita, nak melaram raya ni kihkih...

    Akak ni kreatif, cantum sana sini pun nampak lawa

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang cantik n comel... n jgn terkezut, rege turban mahal dr rege shawl. tp tak tau lah kut tuh rege dikuching...turban tuh rm15, shawl rm10 hahaha... kakak tak puas hati

      Delete
  2. Salam kenal kak... seronok baca daily routine from fully housewife..kakak pun suwitttt orangnya :)

    ReplyDelete

Love your comments...