Pengikut

Selasa, Jun 08, 2010

Cuti cuti Malaysia

Kenduri oh kenduri... musim cuti sekolah kali ni mmg ramai sungguh kenduri kawin kan... sampaikan on Saturday morning aritu jem teruk kat tol Gombak tuh.. penuh dengan convoy pengantin jer (I assume... sbb semua org pakai baju kurung, ada tuh siap ngan baju melayu.. takan nak beraya kut kan..)

Aku pon antara org yg menuju destinasi kenduri kawin jugak... kenduri kawin my cousin di kuantan... Lepas abih g kenduri, kitorg nii adik beradik dah plan2 nak bemalam jer kat kuantan, sajer cuti cuti... hahaha tp cuba bayangkan aku ni dengan confidentnyer tak book any rooms, nak walk in jer... kengkonon nyer.. hampeh.. dah hampir pitam kitorg "walk in" dari satu hotel ke hotel yg lain.. semua 'full house' gitu... at last kitorg menenangkan fikiran di masjid dulu... relex beb.. kalau susah sgt izzah kata kita bermalam di 'hotel mak' jer lah (balik temerloh ler nampaknya kan)...

At last aku pon tepon ler kawan aku.. dengan nada sedih "tak jadi ler nak jumpa mlm ni.. aku nak balik temerloh dah niii"... hahha putus asa beb.. nasib ler kawan aku nii ada choice... "oit tunggu.. aku tanya kawan aku yg ada homestay kat pantai balok".... huhu nasib masih kosong, happy nyer aku... dapat jugak ler kitorg bermlm dikuantan.. nasib ler.. sbb rumahnya tuh baru renovate, lom advertise lg... so kitorg ler first customer.. mmg best ler rumah tuh... Single storey corner lot, 3 rooms, fully furnish (2 bilik jer yg ada katil n tilam).. walking distance to pantai balok... taman tuh sebelah The Rhu Resort jerr... best kan. So ada sesapa berminat nak ke pantai Balok... dengan penginapan RM200 jer for 24 hours.. bole email me for the contact number ok... (serius discussion with my roommate.. kalau buat homestay rumah yg kat Kuching tuh, ada ker org nak duduk eks...)

Pagi2 lg Izzah dah dok sibuk nak kepantai.. mmg cantik pantai Balok nii.. besih sgt... landai so mmg seswai ler nak mandi.. ombak pon tak kuat.. (aku tak tau ler kalau waktu lain kan)

So our next destination is here....

Sorry no picture kat sini sbb hanya camera yg bole berenang (masuk air) jer yg bole dibawa.... tunggu ler tuan nya upload gambor dulu ok.

So takde sebarang aktiviti jahit menjahit ler weekend baru ni... Mesti mesin jahit aku tuh lega kan... diorg pon bole berehat hahaha


Regards;
Rimbun with LOVE
No one despairs of solace from Allah except for people who do not believe (Qur'an,12:87) Thank You Allah for everything

1 ulasan:

  1. bestnya cuti jalan2

    lovely family ... your girls semua cantik....

    :-)

    BalasPadam

Love your comments...