Followers

Wednesday, July 28, 2010

Flowery pinky dress..

My first time trying to sew a peasant dress using a free pattern available in the net...(before this I do on my own hahaha)  I refer to this tutorial1 and tutorial2 ... and I used the 2T pattern but I think the size was not really suitable for our girl at the same age... I modified a bit and make it smaller about 1 inch... wahhh so happy sewing this BUT... who is going to wear this ha???? Izzah already in her 8th years... tak muat dah tuh.


Regards;
Mila@Rimbun with LOVE

5 comments:

  1. kasi ler kat anak saya..hehe gurau jer..cantik tu.saya x pernah try lagi peasant blouse ni.cam x yakin jer.

    ReplyDelete
  2. salam,

    peasant dress ni ramai yg suka buat ye? senang sgt ke kak? nnti nk try buat la..mcm simple. tp tak cuba tak tau kan :D

    auni pakai sait 2T..hehehe! (eh, 2T tu saiz budak 2 tahun ke kak?)

    sekian.

    ReplyDelete
  3. norem... try ler.. mmg senang sgt... mesti boleh nyerrr

    Lynn.. kikiki akak pon tak tau ler 2T tuh stand for what actually.. akak agak2 jer 2 tahun kut hahaha (takan orang putih pon guna perkataan tahun kan.. konpius)

    ReplyDelete
  4. salam,,,,best ler kem...kau ler sumber ilhamku....nanti kalo projek ni jadi.aku upload gambar hasil tangan aku nanti plak ekkk..ni tengah nak siapkan tulang belut bj kurung n jubah anak lelakiku,,,,hihihi..

    ReplyDelete
  5. Nieza... wat baju raya ke... aku teringin nak buat jubah budak lelaki (kenan tgk jubah LizOthman tuu) tp takde sapa nak pakai ler... agaknya aku buat je.. nnt dekat nak raya donate lerr kat rumah anak yatim ke kan... (tetiba ada idea)

    ReplyDelete

Love your comments...