Pengikut

Khamis, September 05, 2013

Thursday Talk

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
29 Syawal 1434

Dah akhir Syawal nampaknya kan, kawan2 dah habis puasa sunat syawal?

Nampaknya dah makin sunyi blog ni kan, aduhai mokcik bizi benor.
Ditambah plak secubit perasa malas sesedap rasa hahaha.

Harapnya tidak terlambat untuk mengucapkan:
Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan ke 56, 31 Ogos 2013

Emm adakah saya sahaja yang rasa agaknya? Sambutan kemerdekaan tahun ini agak suam2 kuku kan! Tak ramai yang kibarkan bendera (termasuklah saya hihihi)

Tambah plak kehangatan cerita kenaikan harga petrol huhu.. cerita merdeka terus sejuk kut erks..
Kat mana2 orang dok sibuk cerita pasal kenaikan harga barang berikutan kenaikan harga petrol, betullah tuh. CONFIRM harga barang akan naik.
Kalau dulu2 pergi shopping (cerita masa Izzah kecik2) dengan RM100 tuh boleh cover seminggu dah, penuh tangan dah bawa barang dapur.
Now dah jarang2 sangat bayar less than RM100.

Kalau nak mengomen or mengomel pasal kenaikan harga petrol ni memang takde kesudahannya, macam2 fakta, macam2 soklan timbul nanti kan... so saya ambik langkah berdiam dan berlapang dada je lah.
Kalau ikut DIRECT impact saya skit jer, saya isi full tank viva 2 kali sebulan, sekali isi dalam RM51++, sebulan saya spend RM102, so saya kena bayar extra RM11 lah (hihi sebenornye saya tak bayar pun, guna duit plastik jer, plastik tuh plak orang lain yang bayarkan)
Chain effect plak.. offcoz sayur2, ikan dan ayam akan naik rege. Cuma kami jarang makan di luar, so kalau teh tarik naik doploh sen ker, pat posen kerr.. kami pun tak sedar sgt (erks! bila last minum teh tarik yer, before puasa kut).

Oklah.. kita tinggalkan cerita RON95 tu yerr..
Now nak tayang gambar tetamu comel saya last week



Best peluk budak sorang niii.. semangat.
Baik plak tuh, sekali dua jer merengek... tak pernah plak menangis melalak

Ini plak hasil keras tangan yang dah lama siap, tapi tak jugak ambik gambar hahaha..
A scrappy pillowcase

Setakat disini dulu yerr... sampai jumpa lagi
Wassalam

Regards;
 

6 ulasan:

  1. baiknyer budak comel tu.. anak saya semua kecik2 kuat malalak.. tahankan saja telingaku ini.. hihihi.. menurun bapaknya.. ekekeke... :P

    projek menjahit tetap ada walaupun suam2 kan kak kan? cantik pillow tu.. bila la aii nak menghabiskan scrap aii yang melambak itu.. hihihi

    BalasPadam
  2. MamaD... memang baik sangat2. Sesapa jer boleh ambik dan sentiasa senyum haha. Kitorg kata ni budak mahal air mata haha..
    Si Izzah masa kecik mcm anak2 mamaD jugak lerr.. murah airmata benor

    scrap akak dah makin menimbun. Ini scrap customer ni.. sebelum dipulangkan, tampal2 je lah

    BalasPadam
  3. Rasa macam lama pulak kakak tak masuk sini kan Mila. Sejak raya ni kakak belum bertandang tau. Atau Mila tak buat N3 tak perasanlah..

    Kalau nak cakap hal RON95 tu bagaikan no end. Diam ajelah walau dlm hati akak ni Allah ajelah yg tahu.

    BalasPadam
  4. KakZakie.. saya yang menyepi hihi

    Betul tuh, saya pun malas nak menyampuk lebih2, mcm2 komen kat FB. Apa pun kena yakin, kalau dah rezeki kita, kut tinggi mana pun harga pasti akan jadi milik kita jugak, kalau dah bukan rezeki barang murah pun x terbeli jugak kan...

    BalasPadam
  5. bab minyak tu no komen la...komen byk2 pun harga tetap naik juga...
    comelnya budak kecik tu

    BalasPadam

Love your comments...