Pengikut

Isnin, Oktober 22, 2012

Vehicle in Action

Projek sambil-sambilan dihujung minggu...
Sebab apa saya kata "sambil-sambilan".. sebab banyak sangat aktiviti weekend saya, nak menjahit pun cilok2 jer.

Tema kenderaan... nampak tak binding tuh biru dan kuning? kiranya bridging the front and the back, sebab memang kontra betul warnanya kan. At first nak letak fabric lain tapi sebab tanah putih, rasanya tak berapa sesuai plak untuk backing

Quilting in the ditch

Dan ini plak sarung tilam.. quilted nampak gebuzz gitu..


Kat belakang saya letak zipper.. a hidden zipper and piping toooooo
First time buat piping, rasanya banyak kena improvised lagi dan kena beli piping foot untuk hi-speed kut. Yang ini saya guna protable NV50, mak aiii rasa mcm berkurun nak jahit keliling tuh.
Bias binding untuk piping tuh saya buat sendiri... emmm terasa mcm jimat kainlah bila potong bias niii.
Ada lagi few things to go untuk kombinasi Vehicle in Action niii...
Yup.. what a bizi weekend, so tak sempat nak siapkan semua.

Pagi-pagi sabtu dah ke Kajang, then ke Alamanda, Putrajaya for bowling. Finished at 3pm, took our lunch there and then went for swimming at 5pm till 7pm.
This week saya berjaya buat 30 laps @ 50 meter = 1.5km swimming. Breaststroke only.. tengah try2 freestyle.. haha asal pusing jer air masuk telinga adoiiiii

See you..

Regards;
 

5 ulasan:

  1. waaa....jelesnya....
    cantik sangat

    BalasPadam
  2. cantiknye kak...sy ade kain ni tapi xbuat2 lg..boleh amik idea ni :) tp tang patchwork tu yg malas tu

    BalasPadam
  3. cantikknyer yg kuning tu...bila laa sy leh dpt kain2 cute camnie..hehe

    BalasPadam

Love your comments...