Pengikut

Selasa, Julai 19, 2011

Tools in d'hauz : Walking foot

Pertama kali menggunakan kaki berjalan ni.. or berjalan kaki? aishhh mana kakinya.. hihi.
Its my walking foot
Disebabkan kesilapan kecil, habis bengkok jarum wakaka

But I am satisfied with this new tools
- tiada lagi batting yang tertarik n berkedut
- tiada lagi bahagian bawah (backing) yang berlipat-lipat dan bertindih


Lesser stress when quilting using thick batting


Still WIP... takleh tunjuk semua lagi hehehe


Agak2 ada lagi tak tools yang lebih senang digunakan untuk quilting eks.. sudi sudilah kongsi dengan saya.
Dan betul ke walking foot ni sesuai untuk quilting eks.. sebab bila tengok kat manual installation untuk walking foot ni, ianya tak cerita pon pasal quilting, but lebih sesuai untuk jahit vinyl or leather.
Sudi2lah kongsi ilmu dengan saya yerr

Buah cempedak diluar pagar,
Ambil galah tolong jolokkan,
Saya budak baru belajar,
Kalau salah tolong tunjukkan
...tetiba nak berpantun plak di pagi Selasa ni yerr..


Regards;
 

18 ulasan:

  1. Saya belajar kat Epal memang quilt guna walking foot n pagi ni pergi blog noodlehead dia guna walking foot ni untuk jahit knit cotton...nak try juga nanti...bila ada hasil kita kongsi k...

    BalasPadam
  2. Kak, kalau kat EPAL, walking foot tu juga dikenali sebagai tapak kuilting :) *check kat buku mesin 2049* hihihii...

    BalasPadam
  3. ni yang buat aku lemah belajar quilting nih, byk tul tool nyer... :-) gud luck dear! :-) never stop what you like to do

    BalasPadam
  4. kak mila, kat mane nak beli walking foot ni? ke da ada dalam bekas putih kitanya NV50 tu?ehehe (takpernah godek pun)

    BalasPadam
  5. kak mila, kat mane nak beli walking foot ni? ke da ada dalam bekas putih kitanya NV50 tu?ehehe (takpernah godek pun)

    BalasPadam
  6. teruja tengok akak berkuilting nie..mcm best je..

    BalasPadam
  7. waaah... saya tak tahu tools untuk quilting apa saja, malahan saya yg hendak belajar sama Mila.. :D

    BalasPadam
  8. kak mila, walking foot ni macam teflon foot ke?

    BalasPadam
  9. Suzie n Aku Ibu Muda.. oo kalau sesapa yg beli mesin epal mesti dah belajar cara yg betul nak digunakan eks... TQ for sharing

    BalasPadam
  10. Erpha...betul tuh.. mcm2 tools, belum lagi browse kedai2 quilt from US sana.. mcm2 adoo

    BalasPadam
  11. Tini.. ni beli asing. akak tumpang Anic beli kat china arituh hihihi. Tp LSn ada je jual

    BalasPadam
  12. Yati... nnt dah ada mesin jahit sendiri trylah... seronok tau. try yg kecik2 dulu... then bolehlah yg besau besau hehe

    BalasPadam
  13. mamikelate.. kena ada mood quilting baru boleh guna mende ni kan

    BalasPadam
  14. Lisa.. Teflon foot tuh camna eks.. first time plak dengarnyer

    BalasPadam
  15. kak mila,
    saya dengar pun dari kawan saya,dia cakap teflon foot guna utk jahit leather,pvc or kain2 yang agak licin..mcm oil cloth..saya pun tak jumpa lagi kat mana2 kedai.

    BalasPadam
  16. AsSalam Sis,
    Best guna walking foot utk quilting. Senang dan kemas. tak perlu risau jahitan tak rata kat bahagian bawah cam pakai tapak biasa. Good investment, I say.

    BalasPadam

Love your comments...