Followers

Thursday, October 07, 2010

My WIP....

So addicted to patchwork..

Here is my table runner in progress.. I am stuck when making the border.. need to learn more from the net, I think (Practice first, then learn it hahahha), that is me, when I am stuck, only then I look up for a tutorial.
I am using pattern from here


Regards;
 

13 comments:

  1. cantik....mmg tengah cari idea nak wat selimut tampal untuk anak tapi nak sesuaikan dengan namanya Najmi maksudnya bintangku,,,

    ReplyDelete
  2. cantikla tu... sweet jer kaler..
    binding nanti nak guna kaler apa?

    ReplyDelete
  3. Cantik. Good job... patutlah FB status cam rindu-dendam dgn mesin jahit je... tengah kemaruk berpatchwork... hahaha...

    ReplyDelete
  4. mila... santik ler...bile ler daku nak berkemampuan wat cam nih...

    ReplyDelete
  5. kalau x salah la kan.. kalau tak salah lah..

    finishing boarder tue cam dah tersilap. kat bucu jahit segitiga, jahit menyerong. cam mana nak cakap ekk.. :p

    ReplyDelete
  6. niza.. cari2 kat internet nii. ada jer pattern bintang... aduhai bestnyer kalau ada banyak masa nak menjahit nii

    mamadaniel.. bindingnyer lom pikir lg nii. tgh nak mencari2 tutorial binding yg senang nak ikut niii..

    ReplyDelete
  7. K.Rozi.. hahaha.. bila sew addicted mood camtuh ler

    SClover.. saya pon tgh cari masa nak buat beg nii.. kita swap nak tak hahaha

    azima.. saya rasa bole faham apa maksud awak tuh... tp rasanya itu untuk binding kan.. kalau border bole camna2 pon..

    ReplyDelete
  8. wow! cantik!
    nampak ni, teringin pulak nak ber'patchwork' :)

    ReplyDelete
  9. cuba tgk link ni utk tutorial seam bias .. nampak best .. saya pun ingat nak cuba, apa kata cik mila cuba juga :)

    http://tlcstitches.blogspot.com/2010/07/faux-piped-binding-tutorial.html

    Good Luck :)

    ReplyDelete
  10. dura... jom.. banyak pattern utk d cubo tuh..

    Cik As... A BIG THANK YOU to you for sharing this link... tetiba ada idea hahahaha.. love u

    ReplyDelete
  11. Hi Mila...

    Good job.. You are super productive.. :)

    Did you have time to sleep? :) I asked because that is how I find time to sew.. reduce my sleeping time.. :)

    ReplyDelete
  12. Anic.. Thanks.
    I normally sew after my girl goes to sleep at 10pm. up until 11++. Thats my normal hour to sleep actually. But sometime.. when I am a bit excited of doing something I do exceed that hour hahhaa

    Rosh.. thanks

    ReplyDelete

Love your comments...