Pengikut

Khamis, Mei 30, 2013

Kasut oh kasut...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Tajuk ntah apa2 kan...
Sesajer nak menulis (elak diri dari tido hahahhaa)
Saya ni memang jenis yang tak suka menyimpan banyak2 barang... so kalau kasut ni normally saya ada sepasang kasut jer pada satu2 masa, tapi mengambil pengajaran dari pengalaman lepas (kasut rosak terus den pakai selipor g kerjer wakaka).. maka saya upgrade skit, so saya akan ada extra sepasang kasut backup. Lagipun bila ada 2 kasut ni, bolehlah digilirkan.. maka jangkahayat kasut pun panjang skitlah.
sumber : Google
Alkisahnya masa bercuti arituh.. saya terjumpa butik kasut feveret saya. Sebab so far, kasut jenama tersebut memang tahan agak lama, terutama tapaknya.
Tambah plak ada discount.. best tuh!!!

Selama ini saya baca cerita orang jer pasal layanan double standard salesgirl ni.. tapi kali ini terkena kat diri sendiri plak huhu. 

Mungkin agaknya saya ni nampak tak bergaya kut..or in other word selekeh kut eks hihi. Bila makcik2 "tanah seberang" masuk.. wahhh siap ada greeting lagi, saya nak minta saiz kasut pun kena cari salesgirl yang nak entertain... macam kacau plak diorg tengah entertain makcik tanah seberang tuh..

Teringat plak saya dengan cerita yang pernah saya baca kat blog beberapa tahun lepas.. at the end.. beli banyak2 nak tunjukkan banyak duit huhu.. awatlah teringat cerita camtuh.. dan terfikir plak ler nak wat camtuh kikiki... dalam hati dok cakap jer.. "ingat aku miskin sangat ke"

But tetiba saya terfikir..
Memang betul pun aku ini miskin huhu
Yang kaya adalah Allah.. Rabbi wa rabbulalamin..
Saya pun just ambik kasut yang saya kenan, bayar dan terus blah jer... toksah ler nak menyesakkan fikiran dengan situasi remeh temeh tuh kan...

alhamdulillah.. Syukur sangat sebab saya masih berfikiran waras, dari ikutkan nafsu untuk dapat penghargaan manusia.
Moral of the story.. layanlah semua orang samarata, tanpa melihat "kuasa beli" mereka.

Tadi google picture kasut terjumpa plak selipor ni kikiki
Ada berani tak bawa g shopping kakaka



Wassalam

Regards;

5 ulasan:

  1. Mila punya turning mind cepat - iman kuat tu syukurlah tak terikut cara yg tak baik. Biarlah dia yg tak adil ada bahagiannya kan...

    Selipar ikan hihi...

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah.
    Masih ada org yg berfikiran sebegini..

    BalasPadam
  3. alhamdulillah mila masih berpijak dibumi nyata..biasa adat manusia jgn kita jd macamtu dah,,siapa kita disisi Allah, kita hamba ajer(setiap kali gi manee saya selalu ingat itu) supaya saya x besar kepala atau lupa diri..astagfirullah3x

    BalasPadam

Love your comments...